Om te beginnen een overzicht van de tuinontwerpen op tekenjetuin.nl. Consumenten maken vanaf dag 1 gretig gebruik van onze tools, inmiddels zijn we de 100.000 tuinontwerpen ruimschoots gepasseerd. We hebben ingezet op het vasthouden (ook na het tuinontwerp) van de consumenten door het bieden van aanvullende tools. Dit werpt zijn vruchten af wat blijkt uit de groei van blijvende (>50.000) mailing-ontvangers en ook valt terug te zien in terugkerend bezoek/gebruik van onze tools.
Meer dan 500.000 consumenten zijn terugkerend, er zijn alleen al meer dan 1 miljoen nieuwe consumenten bereikt in onze beginjaren.
Opvallend is het relatief langdurende gebruik op alle bezoek 8,9 minuten. Dit is uniek zeker icm de aanvullende diensten die we aanbieden zoals productinformatie, blog, de PlantEncyclopedia enz. De lichte daling komt door het (soms) korte terugkerende gebruik.
Extra Boost in 2017
Het eerste kwartaal van 2017 is omgevlogen een mooi moment om mee te nemen in de vergelijking. Wat we zien is dat we extra boosten in gebruik, sessies maar zeker ook in aantallen nieuwe tuinontwerpen Q1 2017 is gelijk aan heel 2015.
Deze groei komt ons niet aanwaaien we hebben o.a. geïnvesteerd in de flow en duidelijke uitgebreide video’s. Deze video’s zijn ingezet op onze websites en op social media kanalen.
Ook zijn in de loop van 2016 meerdere tools toegevoegd aan het garDsign-platform, wat terugkerend gebruik/ bezoek oplevert zie de eerdere statistieken daarover. Het unieke gebruik een aantal van deze tools in 2016 is weergegeven in onderstaande statistiek.
In het eerste kwartaal van 2017 valt op dat m.n. de bewateringstool stijgt in gebruik t.o.v het totaal aantal getekende tuinontwerpen van 25% naar 27%. Deze stijging wordt veroorzaakt door de groei van hoveniers en tuincentra op het garDsign-platform.
Groei door inzet video en social media kanalen:
YouTube, Google biedt een groot bereik, de kwaliteit van de video’s voorziet in een behoefte dit merken we aan: weinig contactverzoeken, veel afgemaakte tuinontwerpen en groei in het gebruik van onze tools.
Video zetten we vanaf 2016 ook in via het Facebook kanaal hier is nog een wereld te winnen. We verwachten van de combinatie Google, YouTube en Facebook heel veel in de komende jaren.
Professional wil tijd besparen en zijn klanten aan zich binden!
De tuinmarkt maakt een inhaalslag in zijn achterstand tov de consument zie de grafiek. Deze gewenning heeft alles te maken met de kenniskloof die er was de consument gaat voor de markt uit in gebruik van internet mogelijkheden. Wij zijn deze kloof gaan overbruggen met training en proactieve 24/7 hulp aan de professional.
In 2016 zijn er naast de bewateringstool en het moodboard specifiek voor de professional ontwikkelingen gedaan en tools toegevoegd. Waarvan het stempel toevoegen, de beplantingsplanner en de technische modus een voorbeeld zijn.
Zeer recent zijn nog de calculatietool en pdf-uploaden toegevoegd als extra tools voor de professionals. De consumenten + de aangesloten tuincentra, bestratingsdealers en hoveniers vragen nu nog om een uitgebreider assortiment voor beplanting, tuinverlichting, verharding enz… , met > meer aangesloten merken!
Wilt u hier invulling aan geven neem dan hier direct contact met ons op of bekijk de mogelijkheden.